Központ
2017. november 24. péntek, Emma
Eső valószínű
Péntek
Eső valószínű
Helyenként felhős
Szombat
Helyenként felhős
Jórészt felhős
Vasárnap
Jórészt felhős

Gusztustalan ügybe keveredett a Danone

Központ szeptember 17, 2013 Belföld

Gusztustalan ügybe keveredett a Danone

Korrupcióval vádolta meg hétfőn a kínai központi televízió (CCTV) a francia Danone egyik leányvállalatát, amely „sokkolónak” nevezte az az erről közölt információt, és vizsgálatot kért az ügyben.

 

A CCTV riportjában azt állította: a Danone Dumex nevű gyermektápszerének népszerűsítésére az északkelet-kínai Tiencsin város egyik kórházának újszülöttosztályán dolgozó alkalmazottakat fizetett le, hogy azok ebből a termékből adjanak a csecsemőknek.

A központi televízió egy korábban a vállalatnak dolgozó, magát megnevezni nem kívánó értékesítési menedzsert idézett, aki úgy fogalmazott: a cég az elmúlt időszakban évente több százezer jüan (1 jüan=37 forint) „ajándékot” adott az intézménynek. A CCTV riporterei az állítások alátámasztásául általuk megtekintett dokumentumokat idéztek, amelyek – szerintük – az alkalmazottaknak juttatott kifizetéseket részletezték. Ezek szerint a Dumex havonta mintegy 300 ezer jüant (11,1 millió forintot) juttatott az intézménynek, a fejenkénti „szponzori díjak” pár száz jüantől egészen 10 ezer jüanig (370 ezer forint) terjedtek.

Az előírt gyakorlattal ellentétben a pénzért cserébe az orvosok és nővérek szoptatás helyett a csecsemőtápszer használatát javasolták a kismamáknak – derül ki a beszámolóból. A gyermektápszereket illetően Kína a Danone egyik meghatározó piaca, teljes bevételének körülbelül egyötöde innen származik. A Dumex a híradást követően kiadott közleményében úgy fogalmazott: kínai részlegét „sokkolta a CCTV riportja”. A vállalat azonnali vizsgálatot ígért az ügyben.

A gyermektápszerekkel kapcsolatos élelmiszerbiztonság kérdése a 2008-as melamin-botrány kirobbanása óta érzékeny téma a kelet-ázsiai országban. Akkor 22 gyártó cég szabályszegése hat kisgyermek halálát és 300 ezer további gyermek megbetegedését okozta. Tavaly a belső-mongóliai Yili Ipari Csoport bébiételeiről derült ki, hogy azok higanyt tartalmaznak, így a terméket országszerte levetették a boltok polcairól. Áprilisban a holland importként feltüntetett Hero Nutradefense néven árusított csecsemőtápszerről derült ki, hogy több mint egy éven keresztül meghamisították, újracsomagolták és újracímkézték azt.

Az eset az idei kínai terjeszkedését bejelentő Danone hírnevét is megtépázhatja, a vállalatot ráadásul árrögzítés miatt augusztusban már megbírságolták. Pár héttel később pedig az egyik tejipari beszállító cégéről, az új-zélandi Fonterráról derült ki, hogy termékei kolbászmérgezést okozó baktériumot tartalmaztak.

Forrás: mti

Ennyien olvasták: 166

Hozzászólások

hozzászólás

About The Author

Szóljon hozzá

Biztonsági kérdés: Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.